• Foto door form PxHere

Vijf tips om fit te blijven tijdens vakantie

Zijn de sportscholen net geopend, ga je met je fjallraven rugzak op vakantie. Niet zo handig, want tijdens de coronacrisis heb je vast wel gemerkt dat je snel uit je ritme bent qua sporten. Daarom is het fijn om juist tijdens de vakantie door te gaan sporten, maar hoe doe je dat?

1. Ga hardlopen

Hardlopen is een sport die overal te beoefenen is. Het enige wat je hoeft te doen is hardloopschoenen meenemen in je fjallraven rugzak. Het is een leuke manier om de omgeving te verkennen. Ben je in de buurt van een strand? Loop dan zeker een stukje over het strand, want daardoor verbrandt je nog meer calorieën. Check van te voren wel je route, zodat je niet verdwaald.

2. Neem je zwemkleding mee

Waarschijnlijk heb je je zwemkleding sowieso mee, maar doe dat ook als je geen zonvakantie hebt geboekt. Er is altijd wel een zwembad ergens in de buurt en zwemmen is goed voor al je spieren. Bovendien hoort zwemmen bij het vakantiegevoel en daardoor voelt het als ontspanning.

3. Wandelen of fietsen

Vier je vakantie in de bergen? Dan ben je vast van plan om met je fljallraven kanken rugzak te gaan hiken of mountainbiken. Hierdoor hoef je geen extra work-out meer te doen en het goede nieuws is het kost het je geen extra tijd van je vakantie. Kijk van te voren naar een leuke wandelroute. Dit kan bij de plaatselijke VVV of raadpleeg Internet voor tips.

4. Wees creatief

Verblijf je in een groot hotel dan is er meestal wel een fitnessruimte. Is die er niet kijk dan eens of je een proefles bij een sportschool kan volgen. Daarnaast moet je creatief zijn. Zit je in de buurt van een speeltuin? Ook daar zijn genoeg mogelijkheden om een work-out te doen. Hetzelfde geldt voor bankjes en trappen. Op die manier kun je toch krachtraining doen.

5. Installeer een fitnessapp

Vind je het lastig om zelf te sporten? Download dan voor je vakantie een fitness-app. Er zijn talloze mogelijkheden. Op vakantie is het handig om trainingen te doen die niet heel veel tijd kosten. Doe bijvoorbeeld een work-out van tien minuten. Het lijkt kort, maar hierdoor blijf je tijdens je vakantie in conditie en zit je bij thuiskomst gelijk weer op hetzelfde niveau.